Cum interpretezi statisticile vizitatorilor tai?

Cum interpretezi statisticile vizitatorilor tai?

Pentru a interpreta statisticile vizitatorilor tai pe site-ul web, ai nevoie de Google Analytics.


1. Despre Google Analytics

2. Accesare Google Analytics

3. Parametri Google Analytics

4. Rapoarte Google Analytics

5. Bounce Rate-ul

6. Time On Page



1. Despre Google Analytics

- Google Analytics este un software de analiza web dezvoltat de Google care urmareste si raporteaza traficul site-urilor web ceea ce determina obtinerea unor informatii importante despre clientii tai. Acesta masoara indicatori reali pentru site-ul tau si anume ROI - Return-on-investment. Google Analytics este un serviciu gratuit si se poate folosi de oricine pentru a avea acces la informatii, iar pentru cei cu cunostinte IT ofera mai multe posibilitati.

2. Accesare Google Analytics

- Pentru ca Google Analytics sa faca o analiza a site-ul tau web, trebuie urmarite cateva etape: prima etapa - crearea unui cont in Google Analytics, a doua etapa - setarea site-lui web sau aplicatiei in Google Analytics, iar a treia etapa - setarea codului de urmarire pe site-ul tau web.

3. Parametri Google Analytics

- Cei mai importanti sunt: Bounce Rate - reprezinta rata de vizite care se finalizeaza dupa ce a fost vizitata o singura pagina a site-ului tau web. Intr─ârile - reprezinta inceputul sesiunii de navigare web adica numarul de sesiuni deschise ale site-ului tau web. Timpul sesiunii - reprezinta timpul petrecut de utilizatori pe site-ul tau web. Utilizatorii noi - reprezinta numarul de utilizatori care acceseaza site-ul tau web, dar si posibilitatea de a vedea de unde vin acesti utilizatori. Utilizatori reintorsi - reprezinta numarul de utilizatori care se reintorc pe site-ul tau web.

4. Rapoarte Google Analytics

- Printre aceste rapoarte se numara: canalele de unde au venit utilizatorii: SEO, e-mail, direct marketing, Social Media, paid ads; regiunea de unde este accesat site-lui tau web; momentul cand utilizatorii iti acceseaza site-ul web; care sunt dispozitivele de pe care este accesat site-ul tau, etc.; cat de bine reusesti sa pastrezi utilizatorii.

5. Bounce Rate-ul

- Daca Bounce Rate este mare inseamna ca ceva din continutul tau nu este in regula, este vorba de o problema tehnica, site-ul tau web se incarca greu sau nu se incarca.

6. Time On Page

- Daca Bounce Rate este mare si Time-On-Page mic, Google nu iti va pozitiona site-ul in primele pagini pe baza organica.


28.06.2020
Business Online
Despre website-uri